Marcin Gugulski Marcin Gugulski
619
BLOG

Fałszywe proroctwa z Kronik Wielkiej Dziury

Marcin Gugulski Marcin Gugulski Polityka Obserwuj notkę 10

 Środa, 24 października 2012, 07:19:

W połowie sierpnia pod tunelem Wisłostrady powstał ogromny lej w dużej części wypełniony wodą.

Nieoficjalnie przedstawiciele [spółki AGP Metra] mówią, że nie będzie konieczności rozbierania żadnego elementu tunelu Wisłostrady. Wciąż nie jest jednak znany termin jego otwarcia.

- Prace zabezpieczeniowe idą zgodnie z planem. Tunelem pojedziemy najpóźniej na przełomie grudnia i stycznia - mówi krótko Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.


Optymistycznie budowa skończy się wiosną 2014 r. - ocenia radny PiS Jarosław Krajewski, który właśnie zapoznał się z raportami o przyczynach awarii w sąsiedztwie tunelu Wisłostrady.

 

Środa, 12 grudnia 2012, 10:23

Zła wiadomość dla kierowców. Tunel Wisłostrady nie będzie otwarty w tym roku.

…wykonawcy muszą jeszcze wzmocnić grunt przy łączniku ze stacją metra Powiśle. Jeśli zechcą zrobić to teraz, na otwarcie tunelu poczekamy jeszcze kilka tygodni.

…Budujące centralny odcinek drugiej linii metra konsorcjum AGP wypełniło pustkę pod podmytym tunelem i zakończyło budowę dwóch znajdujących się pod nim ścian łącznika. Pozostaje jeszcze wzmocnienie gruntu między blokami stacji a tunelem. I tu tkwi problem.

Prace wykonać można później, co wymagać będzie ponownego zamknięcia tunelu, albo teraz, co oznacza przesunięcie daty jego otwarcia.

…pod uwagę brana jest właśnie ta druga opcja. I teraz dumają nad nią urzędnicy. Niestety, trochę im to zajmie, bo opinię w tej sprawie wydać musi aż siedem instytucji! Pytani o termin otwarcia tunelu, oficjele milczą więc jak zaklęci.

- Prace oceniają eksperci i może być tak, że w ich trakcie zmienią swoje zalecenia. Data otwarcia tunelu nie zależy tylko od nas - mówi krótko Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska.

 

P.S. (23 lutego 2013, 7:22)

 

Planowo budowa centralnego odcinka II linii metra powinna zakończyć się w październiku 2013 r. W przypadku przesunięcia terminu o siedem miesięcy byłby to maj 2014 r. Jak poinformował prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk, budowę opóźniały m.in. znajdowane niewybuchy, niezaznaczone na planach instalacje, znaleziska archeologiczne. Według niego niezależne przyczyny uniemożliwiały prowadzenie robót na budowie II linii metra przez ok. 200 dni. Lejk podkreślił, że trwają rozmowy z generalnym wykonawcą inwestycji - konsorcjum AGP Metro Polska - o przesunięciu zakończenia inwestycji. "W pewnym momencie albo dojdziemy do porozumienia, albo podpiszemy protokół rozbieżności i będziemy starali się ten problem rozwiązać" - zaznaczył. Zaznaczył, że obie strony, czyli Metro Warszawskie (inwestor zastępczy) i generalny wykonawca „dyskutują wokół terminu 200 dni”. Prezes Metra Warszawskiego zaznaczył, że centralny odcinek II linii metra zostanie uruchomiony w 2014 r. „Takie też mamy zapewnienia ze strony wykonawcy” - powiedział. Rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska Mateusz Witczyński powiedział PAP, że nie udziela informacji nt. toczących się rozmów. Podczas budowy centralnego odcinka II linii metra do awarii doszło m.in. na budowanej stacji Powiśle. W połowie sierpnia ub. r. stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady; tunel zamknięto. Lejk powiedział, że chociaż tunel Wisłostrady jest zabezpieczony, nie wiadomo, kiedy zostanie ponownie otwarty dla ruchu. Zaznaczył, że konieczne jest zapewnienie bezpiecznego funkcjonowania tunelu Wisłostrady, przyszłych tunelu i stacji metra. Wyjaśnił, że w związku z tym obecnie odbywają się skomplikowane prace związane z nawiercaniem tunelu Wisłostrady. „Dopóki roboty nie zostaną zakończone, dopóki nie zostaną przeprowadzone testy, nie będzie można mówić o terminie uruchomienia tunelu Wisłostrady i rozpoczęcia budowy metra pod spodem” - powiedział. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. (PAP)

 

 

 

 

P.S. (6 marca, 13:50)

 

Jeszcze 55 dni roboczych mają potrwać prace wzmacniające grunt pod zamkniętym dla ruchu tunelem Wisłostrady w Warszawie - ocenili w środę wykonawcy. Ich zdaniem samochody będą mogły znów jeździć tunelem w połowie czerwca.

Jak wyjaśniał kierujący pracami wzmacniającymi inżynier Paweł Skorupa, po zakończeniu iniekcji (ma ich być ponad 500, na razie wykonano około 80) trzeba będzie usunąć sprzęt, wyasfaltować na nowo jezdnie w tunelach i wykonać wszystko to, co nakaże nadzór budowlany. W ocenie Skorupy, samochody będą mogły znów jeździć tunelem w połowie czerwca.

"O ile nie zdarzy się nic nieprzewidzianego i nie przedłużą się procedury odbiorów technicznych" - zastrzegł Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska, które prowadzi prace zabezpieczające. Początkowo zakładano, że tunel będzie przejezdny w styczniu.

Gdy zabezpieczanie gruntu pod tunelem dobiegnie końca, wykonawcy centralnego odcinka II linii metra przystąpią do budowy tunelu-łącznika dla metra, który będzie przebiegał w poprzek tunelu samochodowego pod Wisłostradą.

"Grunt na pewno będzie już stabilny" - zapewniał inżynier Skorupa. Dodał też, że harmonogram prac budowlanych przewiduje wstrzymanie - w sierpniu, na tydzień - ruchu w tunelu Wisłostrady, gdy będzie wykopywany ten łącznik.

W środę dziennikarze mogli też obejrzeć od góry korpus zalanej wodą stacji II linii metra Powiśle. W zabezpieczonym betonem wykopie widać lustro wody. "Głębokość 14 metrów" - mówili budowlańcy. Woda jest stopniowo wypompowywana, udało się już osiągnąć poziom 4 metry poniżej poziomu Wisły.

"Nie możemy wypompowywać wody zbyt szybko, bo doszłoby do niebezpiecznych naprężeń konstrukcji" - wyjaśniał Witczyński. Jak dodał, dobra wiadomość jest taka, że nie stwierdzono żadnych wycieków i stan wody utrzymuje się na tym samym poziomie. Gdy już woda zostanie wypompowana, trzeba będzie też usunąć i wywieźć grunt, który zalega na dnie, po tym jak został wypłukany spod tunelu Wisłostrady. Te prace są zaplanowane na lato. (PAP)

  

P.S. (maj 2013)

Konsorcjum budujące centralny odcinek II linii metra i miasto st. Warszawa zawarły ugodę o zmianie terminu zakończenia budowy; nowy termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r. [czyli parę tygodni przed planowanym terminem wyborów samorządowych – uwaga moja – M. G.]. Początkowo miał to być październik 2013 r.

(PAP)

 

 

 

P.S. (czerwiec 2013)

[PAP, 6 III, 13:50: Jeszcze 55 dni roboczych mają potrwać prace wzmacniające grunt pod zamkniętym dla ruchu tunelem Wisłostrady w Warszawie - ocenili w środę wykonawcy. Ich zdaniem samochody będą mogły znów jeździć tunelem w połowie czerwca.]

PAP, 22 VI, 16:21:  W niedzielę [23 czerwca] między godz. 5 a 6 rano zostanie wznowiony ruch w tunelu Wisłostrady, zamkniętym w ubiegłym roku z powodu awarii na budowie II linii metra - poinformowała w sobotę Agnieszka Kłąb, wicerzeczniczka stołecznego ratusza.

 

Na ten temat także pod linkiem tutaj.

66 lat, czyli już - dzięki PiS - w wieku uprawniającym do emerytury, ale jeszcze nie składam broni, pracuję, piszę, liczę itd. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka