Marcin Gugulski Marcin Gugulski
580
BLOG

Trójgłos o obchodach rocznic 4 czerwca

Marcin Gugulski Marcin Gugulski Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

  

1. O rocznicy 4 czerwca 1989 roku bywa głośno, o rocznicy 18 czerwca – wręcz przeciwnie. A szkoda. 24 lata temu na łamach wychodzących z podziemia „Wiadomości” o tym co się wówczas zdarzyło pisali m.in. Antoni Macierewicz, Piotr Naimski i nieodżałowany ś. p. Podziomek.
(Tu link do artykułów z „Wiadomości” z czerwca 1989 r.)

 

2. Nocą z 4 na 5 czerwca 1992 roku rząd Jana Olszewskiego został obalony, bo w każdej z trzech kluczowych wówczas spraw (Rosja, lustracja, prywatyzacja) prowadził politykę inną niż wszyscy jego poprzednicy i większość następców. A jak to było z Rosją?
(Tu link do mojego artykułu z „Gazety Polskiej” z czerwca 1995 r.)

 

3a. Bronisław Komorowski w 2012 r. o wyborach 4 czerwca:
Głosowaliśmy z żoną, ale po wielkich rozterkach i bez wiary. Z drugiej strony trudno było wówczas nie brać udziału w przedsięwzięciu, które dawało choć ułamek szansy.

3b. Anna Komorowska w 2010 r. o wyborach 4 czerwca:
Żałuję, że nie poszłam na pierwsze wolne wybory i nie uczestniczyłam w tym święcie. A nie poszłam dlatego, że nie zgadzałam się na kompromis „Solidarności” z komunistyczną władzą.

3c. Bronisław Komorowski w 2005 r. o wyborach 4 czerwca:
Na znak protestu przeciwko kompromisowi z komunistami z pominięciem środowisk niepodległościowych nie uczestniczyłem w wyborach 4 czerwca 1989 roku. Dzisiaj się tego wstydzę jako przejawu zacietrzewienia.
(Tu link do tych trzech cytatów)

66 lat, czyli już - dzięki PiS - w wieku uprawniającym do emerytury, ale jeszcze nie składam broni, pracuję, piszę, liczę itd. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura